Wednesday 3 October 2012

Senyumlah Hadapi Hidup...

  Jikalau kita mengukir senyuman tatkala dalam kesusahan dan kebingungan dalam menghadapi pelbagai masalah yang menimpa, sebenarnya kita sedang berusaha untuk meringankan beban dan mengetuk pintu kebahagiaan.   Jangan sesekali berfikir dua kali untuk tersenyum, kerana tersenyum bermakna kita sedang membangkitkan semangat dan kekuatan yang ada dalam diri.
  Jangan pula kita bermuram atau bermasam muka, kerana ianya menolak kekuatan yang kita miliki yang membuatkan diri bertambah kusut dan lebih menderita.
  Senyuman tidak membahayakan kita! Senyuman tidak membahayakan kita!!! Senyuman dapat memberi kehidupan.... Apabila kita berada dalam keadaan tertekan, otak kita tidak dapat berfungsi dengan baik dan tidak dapat memikirkan cara terbaik menyelesaikan masalah.
  Senyuman dapat menarik segala kebaikan. Bibir yang cantik adalah bibir yang ketika ianya mengukir senyuman. Senyumlah pada orang disekeliling kita. Senyuman dapat menyuntik semangat perasaan optimis dan damai di hati orang lain. Ianya dapat membantu kita berada dalam kalangan orang-orang yang membahagiakan.
  "SENYUM YANG MEMBAHAGIAKAN. BERLATIHLAH UNTUK TERSENYUM HARI INI.." 

No comments:

Post a Comment